Monday 1 September 2014

Gempar! Naga putih ditemui mati di Gerik, Perak

Tak tahu betul ke tidak, tetapi naga putih telah dijumpai mati di Gerik, Perak. Seperti yang kita tahu, kita tak sepatutnya percaya semua yang kita lihat-baca-dengar melalui laman-laman web di internet. Dari masa ke semasa, semuanya sudah terbukti benar. Baru-baru ni makhluk mitos dijumpai di Perak sebelum dijumpai di Johor Bahru menjadi viral dan kebanyakannya kerana berita ni telah pun dikongksikan di laman web sosial Facebook.

Menurut pengguna Facebook ni, cerita tentang naga putih ni berasal dari laporan original Malaysiakini ~ sumber yang saya tak jumpa. Dalam berita tersebut naga putih telah ditembak mati. Betul ke tidak?


Gambar yang sedang viral kat internet





Sebelum ni pun naga putih ni heboh dijumpai di Johor Bahru.


Dulu, berita yang sama dengan gambar yang serupa juga tengah viral kat laman sesawang Weibo (laman web serupa Twitter di China), bukan tu je.. berita yang sama juga tengah heboh kat Thailand dengan gambar dan berita yang sama. 

Selepas tu, gambar-gambar di bawah ni pula muncul dan telah dikongsikan di laman web Twitter dan Facebook yang membuktikan yang semua ni adalah gurauan semata-mata. Apa yang orang fikir naga putih yang hebat hanyalah patung..


Korang dah kena prank! Satu usaha telah membuatkan orang tertanya-tanya dan ingin tahu. Saya pun terkena!

Sumber:  Ida Scripters
              Hype Malaysia

1 comment:

  1. I am glad to be here and read your very interesting article, it was very informative and helpful information for me. keep it up. emilio estevez the breakfast club letterman jacket

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Template by BloggerCandy.com