Sunday 31 August 2014

Bunuh diri selepas melihat wajah kekasih hodoh tak secantik profile Facebook


Bayangakan seseorang sanggup membunuh diri kerana muka korang terlalu hodoh dan apa yang akan korang buat dengan keyakinan diri korang selepas kejadian tu.

Begitulah Mark Anthony Perez  lakukan selepas beliau bertemu dengan seorang wanita (juga kekasihnya) di internet buat kali pertama dalam kehidupan sebenar. Kedua-dua mereka telah menjalinkan hubungan jarak jauh tanpa mengetahui identiti sebenar selain daripada gambar-gambar yang dimuat turun di laman sosial. Akhirnya, Perez bertemu juga dengan wanita tu dalam kehidupan sebenar di sebual pusat membeli-belah, tetapi amat terkejut dengan dengan penampilannya yang sebenar.


Wanita tersebut tidak kelihatan seperti dalam gambar yang dimuat naik di laman sosialnya, kerana semua gambar yang dimuat naik telah diubah dan disunting menggunakan apps Camera 360 dan Retrica. Melalui apps ni gambar wanita tersebut selalu kelihatan cantik-menawan dan telah menipu ramai orang di laman sosialnya. Perez sangat terkejut dengan wajah sebenar kekasihnya tu walaupun kekasihnya tu menggunakan makeup. Selepas kejadian tu, Perez menangis dan hilang kawalan diri lalu melompat dari tingkat 4 di sebuah mall yang sama di Manila, Philippines. 

Namun sebelum ambulans tiba, Perez sudah meninggal di tempat kejadian kerena mengalami kecederaan patah tulang belakang dan organ dalaman (paru-paru dan otak). Ramai orang awam menyaksikan kejadian ini dan tak seorang pun menyangka yang beliau akan bertindak sedemikian. Siasatan polis telah pun ditutup dan mengesahkan kejadian tersebut adalah 100% tujuan membunuh diri.

              Family Guide Indonesia

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Template by BloggerCandy.com