Thursday 9 October 2014

Kewujudan Nenek Kebayan telah disahkan!


Betul ke nenek kebayan wujud? 

Sorry to say, semua tu dalam imaginasi kita je. Manada nenek kebayan wujud, orang reka cerita, si pendengar percaya, pereka naik syok. So, di sanala asal usulnya nenek kebayan. Dalam imaginasi seorang pereka that people doesn't know who or why they even created such a story at the first place. People create something that people like to hear. Make sense right?


Demonglass (Hex Hall series #2) by Rachel Hakwins

US cover book for Demonglass
First impression: OMG! WOW! 
Saya baru je buat review pasal buku yang pertama and sekarang buku yang kedua. Buku ni memang terbaik and rasa ingin tahu tu memang tersangatlah tinggi. Sebenarnya saya dah habis baca buku ni semalam, and sekarang sedang baca series #3 (half way dah!). Crazy! Saya nak buat review pasal buku ni secepat yang mungkin, yelah..masih fresh bah! 

Buku #2 Demonglass ni adalah sambungan cerita yang pertama, so sesapa yang belum baca siri yang pertama.. go and read the book! Sesapa yang baca buku macam saya ni, yang baca buku macam menonton movies, memang akan enjoy baca siri ni. Banyak aksi menarik dan magic (obviously) dalam buku ni. Sophie yang saya sangka witch tu sebenarnya bukan witch tapi demon *demon yang baik kononnya* dan Sophie adalah keturunan yang ke 4 dalam keluarganya. Kuasa seorang demon lebih kuat daripada witch dan membuatkan Sophie dicari oleh semua kumpulan-kumpulan yang hendak membunuh supernatural beings (The Eye L’Occhio di Dio and The Barnicks) dan banyak lagi. Banyak lagi yang berlaku dalam cerita Demonglass, and i was so happy with it. Sophie banyak meluangkan masa dengan ayahnya, belajar magic dan mendapat tahu yang dia sebenarnya telah dijodohkan dengan Callahan (witch yang mempunyai kuasa menyembuhkan), juga seorang yang handsome (kata si pengarang). Sophie juga berpeluang berjumpa dengan demon (major twist) yang lain. Ehh? Bukan Sophie dan ayahnya adalah keturunan demon terakhir ke dalam dunia nie? 
Find this out guys.  

UK Cover for Demonglass
Apa yang saya suka sangat dengan buku ni? 
Cerita dalam buku ni penuh dengan misteri dan tanda tanya. Semua misteri dalam buku ni saya langsung tak dapat nak teka kesudahannya *bukan macam sesetengah buku yang kita senang nak teka*. Saya langsung tak sangka yang Sophie ni seorang demon, ditambah lagi dengan watak Archer Cross seorang ahli The Eye L'Occhio di Dio (Sophie dah jatuh cinta dengan Archer - musuh ketat ayahnya. Intense right!). Banyak lagi watak menarik dalam Hex Hall series, seperti Jenna - Vampire yang cute and obsess dengan warna pink (imagine Dakota Fanning ^^), macam tak ngam langsung jadi vampire! Si Jenna juga seorang vampire yang hanya sukakan perempuan (kaum sejenis), tapi dia taklah jatuh hati dengan Sophie sebab dia dah ada GF.  Apa-apa pun saya tak nak jadi spoiler, saya recommend korang baca la buku ni. I promise it'll be the most awesome book ever!!

Happy Reading!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Template by BloggerCandy.com