Monday 20 October 2014

Binatang luar biasa!


Fish_with_fur

Hari ni saya nak share tentang sebuah buku yang amat mysterious. Time browse internet terjumpa web dari Korea nie. Tujuan sebenar nak browse web yang buat review tentang buku yang menarik *dalam bahasa english* tapi, stumble upon pula dengan web ni. Buku yang kena review tu tentang haiwan yang pelik dan luar biasa yang dikaji oleh Peter Ameisenhaufen dan
assistantnya Dr. Hans-ku.



Dr. Ameisenhaufen's Fauna


Dari zaman remaja, Peter telah memperlihatkan minatnya yang mendalam terhadap binatang. Yang peliknya, hanya binatang yang luar biasa. Minatnya terhadap binatang aneh membuatkan orang cemburu dan mempersendakan pengkajiannya. Mereka menggangap Peter seorang yang pelik dan menyamakan Peter dengan Dr. Frankenstien. Oleh kerana perwatakan Peter yang agak pelik, namanya digugurkan dari akedemia.

Antara gambar-gambar yang terdapat dalam buku Ameisenhaufen:

Cercopithecus Icarocornu
Cercopithecus Icarocomu adalah sejenis binatang yang dianggap suci oleh Nyagala-Tebo tribes, di mana mereka percaya ianya adalah kelahiran kembali Ahzran yang datang dari sorga.


Hermafrotaurus Autositarius
Haiwan yang suka bersendirian, tinggal di kaki pergunungan-gunung batu. Makanannya terdiri daripada reptilia dan tikus liar yang kecil.

Centayrus Neardentalensis
Solenoglypha Pilipodida


Solenoglpha Pilipodida adalah sejenis binatang yang sangat agresif dan berbisa. Haiwan ini memburu untuk mencari makan dan hanya untuk membunuh. *pleasure of killing*.

P/s: All info is science, not art.

Sumber: Ilbe.com

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Template by BloggerCandy.com