Thursday 6 November 2014

Feeding my book addiction ~ Wicca Series by Cate Tiernan

Go read a book!!!!
What an amazing book! Buku ni kena publish tahun 2011 and macam biasa saya dah ketinggalan. Tapi manage to dig that hidden gems, thanks to Goodreads. Kalau korang macam saya, yang suka buku bersiri, buku ni memang khas untuk korang. Buku ni sampai siri ke 17. Sekarang saya dah baca siri ke 4, cuma ambil masa 2 hari ja sudah sampai siri ke 4. Can't you imagine how awesome this book is. Just wow, i'm totally into this book. 


The book that i'm talking about is Wicca series by Cate Teirnan. Bagi saya genre buku ni masuk dalam paranormal *witch*, young adult, romance genre. The best book after Hex Hall series. Buku ni menceritakan tentang seorang gadis remaja yang bernama Morgan yang berumur 16 tahun *going to 17*, seorang gadis biasa - suka hangout dengan kawan, pelajar yang cemerlang di sekolah, ke gereja setiap hari ahad bersama keluarga. Sampai lah dia berjumpa dengan Cal Blaire, hidupnya berubah serta merta. Cal adalah seorang pelajar senior baru yang masuk ke sekolahnya, cute and semua pelajar kat sekolah jatuh cinta dengan Cal. Cal ni beragama Wicca *witch*. Morgan dan kawan baiknya Bree and Robbie have an interest in Wicca. Sejak Cal datang, semua perkara dalam hidup Morgan berubah. Bree dump her current boyfriend and cuba nak pikat Cal. Tapi Cal pula suka kat Morgan. So, terjadilah perang antara Morgan dan Bree, Robbie pula dari muka penuh jerawat, tak dipandang oleh pelajar perempuan kat sekolahnya jadi handsome free-acne dan mula kena notice dek pompuan-pompuan kat sekolah mereka. At last, Morgan tahu yang dia ni seorang blood witch (ibubapa witch original), tapi yang menghairankan, ibubapanya tak tahu witchcraft dan di situ la dia tahu yang dia ni cuma adopt child. Em, sebenarnya saya baru baca sampai siri ke 4, tak nak jadi spoilers kepada yang belum baca. Buku ni memang best and i really recommend uols. 

Abbi Glines is awesome author!
The way the author karang buku ni memang sangat menarik. Jalan cerita, susah nak predict *interesting* dan watak berkembang ikut masa yang sesuai. Lagi-lagi, cerita ni sangat best and buku pun banyak, jadi tak la bosan. Macam watching Tv-series pula. :)

Anywho.. kalau korang nak baca sinopsis buku ni, just visit Goodreads. Boleh baca tajuk siri and finding your own gems there. Saya suka nak hunt books kat goodreads, ada comunity yang buat list on listopia - hundreds of them to look into. 

I hope i give you guys some ideas what to read. Better try to read the book and you can thank me later. Till next time! 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Template by BloggerCandy.com